Řidiči elektromobilů mohou rychle dobíjet svá vozidla za nižší náklady na ujetý kilometr než řidiči benzínových vozidel v důsledku nedávného růstu cen paliv ve spojení se stabilními náklady na elektrickou energii. Podle zprávy AA Recharge z srpna 2023 zatímco ceny benzínu stouply o 4,24 procenta, náklady na dobíjení elektromobilů zůstaly stabilní.
Podle zprávy k řidičům elektromobilů, kteří používají dobíječky mimo domov, došlo ke snížení průměrných nákladů na špičkové dobíjení o 3 peníze za kilowatthodinu. Náklady na noční dobíjení na odpočívadlech se zvýšily o 5 peněz za kilowatthodinu. V případě dalších dobíjecích zón, včetně pevných tarifů, se průměrné náklady nezměnily nebo dokonce mírně snížily, zejména pro nejrychlejší dobíjecí rychlosti.
Malá snížení nejsou důvodem k oslavě pro řidiče elektromobilů, ale stále se jim daří lépe než majitelům benzínových a naftových vozidel. Údaje společnosti AA ukazují, že průměrná cena bezolovnatého benzínu stoupla o 6,19 peněz v srpnu a i nadále roste v září – tento růst je způsoben rozhodnutím zemí OPEC o omezení dodávek, což způsobilo nárůst ceny barelu na světovém trhu z 75 na 90 dolarů.
V minulém měsíci, podle AA, náklady na ujetý kilometr pro typický kompaktní rodinný automobil činily 13,85 peníze, ale nyní vzrostly na 14,44 peněze. To znamená, že je dražší než průměrná cena dobíjení během špiček a nocí na super rychlých nabíjecích stanicích, vypočítal AA.
Tyto výpočty byly založeny na nákladech na dobíjení Vauxhall Corsa Electric s dosahem WLTP 222 mil, což přináší dalších 178 mil dosahu. Výpočty pro benzín byly založeny na 80% natankování Vauxhall Corsa 1.2 litru z nádrže o objemu 40 litrů, což znamená zakoupení 32 litrů.
„Kromě malých změn v úhradě za použití zařízení existuje v protikladu k palivům větší jednotnost v nákladech, které řidiči platí, bez ohledu na to, kam se připojují, ať už je to Padstow, Pontypool nebo Perth“, uvedl ředitel silniční politiky v AA Jack Cousens.
„Když se stále více řidičů a firem přechází na elektromobily, mnoho z nich se může ohlédnout za dny vlastnictví benzínového nebo naftového automobilu a ptát se, proč provozovatelé nabíjecích stanic mohou udržet náklady na stejné úrovni po celé Velké Británii, zatímco ropný průmysl to nemůže“