V současné době je italský výrobce oficiálním dodavatelem pneumatik pro všechny kategorie WRC po vítězství v poslední soutěži FIA v roce 2019. Smlouva o dodávce pneumatik od roku 2021 do roku 2024 pokryla poslední sezónu vozidel WRC generace a první tři kampaně s hybridními regulacemi Rally1.
FIA v červenci oznámila výběrové řízení na pneumatiky WRC a vyzvala výrobce pneumatik, aby se přihlásili k oznámení zájmu o stání se jediným dodavatelem pneumatik mistrovství. Současná výběrová řízení vyprší koncem příštího roku.
Výběrové řízení na pneumatiky bude platit po dobu tří let od roku 2025 do roku 2027, a poslední rok smlouvy se shoduje s předpokládaným zavedením nových regulací WRC.
Pirelli naznačilo ve zprávě pro Motorsport.com minulý měsíc, že pracuje na potenciálním návrhu, ale nyní oznámilo, že se nepřihlásí.
V prohlášení se píše: „Pirelli nepodal svou kandidaturu na dodávání pneumatik FIA World Rally Championship v letech 2025–2027. V důsledku toho italská společnost ukončí své partnerství jako jediný dodavatel pneumatik pro WRC v roce 2024, kdy splnila cíle stanovené před třemi lety na začátku současné smlouvy“.
Společnost zdůraznila, že „zůstává oddaná automobilovým rallye a bude pokračovat ve své účasti ve všech ostatních soutěžích rallye, na kterých se v současnosti podílí“.
K tomu patří Mistrovství Evropy v rallye, také pořádané WRC Promoter, ve kterém Hayden Paddon zvítězil na voze Hyundai s pneumatikami Pirelli porazil své soupeře s pneumatikami od Michelinu, MRF Tyres a Hankook.
Jak bylo dříve avizováno v tomto týdnu, očekává se, že Michelin podá nabídku spolu s indickým výrobcem MRF.
Michelin dříve dodával pneumatiky do WRC v letech 2011-2020 a k nim se přidal DMACK, než firma opustila šampionát koncem roku 2017.
Očekává se, že FIA oznámí vybraného dodavatele 19. října.
Podle briefingu FIA „uchazeči musí být schopni prokázat, že jejich navrhované pneumatiky jsou bezpečné a spolehlivé a mohou nabídnout rovné sportovní schopnosti pro všechny jezdce ve všech příslušných technických kategoriích za různých podmínek, které mohou nastat během soutěže WRC“.
Žadatelé musí poskytnout nejméně dvě specifikace terénních a silničních pneumatik, zimní pneumatiku [s hřeby] a zimní pneumatiku pro silniční povrch – jednu s hřeby (pokud je povoleno) a jednu bez hřebů. Tyto dvě varianty mohou být různé typy/chemické sloučeniny.
„Dodavatelé by měli také prokázat, že jejich produkty mají nejvyšší odolnost proti defektům a mohou nabídnout vysokou úroveň sportovní strategie umožňující různé strategie spojené s chemickými sloučeninami,“ pokračuje briefing.