No-lift shifting se zdá být jednoduchým konceptem. Namísto toho, abyste při přepínání rychlostí ve manuální převodovce sundali nohu z plynu, podržíte pravou nohu na pedálu. Ale není to všechno, zejména u motorů se přeplňováním, jak je vysvětleno v tomto videu od Engineering Explained.
Několik sériově vyráběných vozů standardně nabízí funkci no-lift shifting, od Chevrolet Cobalt SS po současného Cadillac CT4-V Blackwing.
V Cadillaku se nachází přeplňovaný dvouturbový 3,6litrový motor V-6, což je typ motoru, ve kterém se no-lift shift může hodit k udržení plnění. Nicméně, pokud není vozidlo k tomu vhodně připraveno, existuje riziko poškození převodovky. Držení nohy na plynu zvyšuje otáčky motoru, což způsobuje dodatečné zatížení spojky při jejím opětovném zapojení.
Jedním způsobem udržení plnění bez přerušení motoru a převodovky je zpoždění zapalování. To umožňuje zvýšení tlaku v výfukovém systému, což udržuje turbodmychadlo v režimu plnění bez přidání otáček klikového hřídele. Přerušení přívodu paliva motoru brání zrychlení nad červenou čárou a zároveň zůstává uzavřený obtokový ventil turbodmychadla, čímž se využívá vytvořený dodatečný tlak.
Systém no-lift shift v Cadillacu také udržuje uzavřený přívod vzduchu. Normálně by se otevřel na výstupním plynu, aby se zabránilo nadměrnému nárůstu tlaku vzduchu v sacím potrubí a odražení zpět do turbodmychadla, jež je známé jako „turbo surge“.
V CT4-V Blackwing zůstávají jak škrticí klapka, tak i obtokové ventily otevřeny při no-lift shifting, což zajišťuje dostatek plnění připraveného k použití po opětovném zapojení spojky.
Cadillac CT5-V Blackwing také disponuje no-lift shiftingem, ale pravděpodobně přináší menší výhody kvůli větší karoserii sedanu a výkonnějšímu 6,2litrovému kompresorovému motoru V-8, který nepoužívá turbodmychadlo. Nicméně to znamená, že můžete držet nohu na plynu během dynamické jízdy autem, což je úžasné bez ohledu na druh motoru.