• Hlavní Strana
  • Detailing
  • Auto Novinky
  • Motorismus
  • Tuning
  • Top 10
  • Hlavní Strana
  • Detailing
  • Auto Novinky
  • Motorismus
  • Tuning
  • Top 10

Co je no-lift shifting?

Jan Novak podle Jan Novak
na adrese Tuning
0
24
AKCIE
216
VIEWS
Sdílet na FacebookuSdílet na TwitterzeSdílet na Pinterest

No-lift shifting se zdá být jednoduchým konceptem. Namísto toho, abyste při přepínání rychlostí ve manuální převodovce sundali nohu z plynu, podržíte pravou nohu na pedálu. Ale není to všechno, zejména u motorů se přeplňováním, jak je vysvětleno v tomto videu od Engineering Explained.

Několik sériově vyráběných vozů standardně nabízí funkci no-lift shifting, od Chevrolet Cobalt SS po současného Cadillac CT4-V Blackwing.

V Cadillaku se nachází přeplňovaný dvouturbový 3,6litrový motor V-6, což je typ motoru, ve kterém se no-lift shift může hodit k udržení plnění. Nicméně, pokud není vozidlo k tomu vhodně připraveno, existuje riziko poškození převodovky. Držení nohy na plynu zvyšuje otáčky motoru, což způsobuje dodatečné zatížení spojky při jejím opětovném zapojení.

Jedním způsobem udržení plnění bez přerušení motoru a převodovky je zpoždění zapalování. To umožňuje zvýšení tlaku v výfukovém systému, což udržuje turbodmychadlo v režimu plnění bez přidání otáček klikového hřídele. Přerušení přívodu paliva motoru brání zrychlení nad červenou čárou a zároveň zůstává uzavřený obtokový ventil turbodmychadla, čímž se využívá vytvořený dodatečný tlak.

Systém no-lift shift v Cadillacu také udržuje uzavřený přívod vzduchu. Normálně by se otevřel na výstupním plynu, aby se zabránilo nadměrnému nárůstu tlaku vzduchu v sacím potrubí a odražení zpět do turbodmychadla, jež je známé jako „turbo surge“.

V CT4-V Blackwing zůstávají jak škrticí klapka, tak i obtokové ventily otevřeny při no-lift shifting, což zajišťuje dostatek plnění připraveného k použití po opětovném zapojení spojky.

Cadillac CT5-V Blackwing také disponuje no-lift shiftingem, ale pravděpodobně přináší menší výhody kvůli větší karoserii sedanu a výkonnějšímu 6,2litrovému kompresorovému motoru V-8, který nepoužívá turbodmychadlo. Nicméně to znamená, že můžete držet nohu na plynu během dynamické jízdy autem, což je úžasné bez ohledu na druh motoru.

Původní článek

Štítky: noliftshifting
Jan Novak

Jan Novak

Osobně vlastník BMW e46 M62B44 V8. Fanoušek atmosférických motorů, pravý petrolhead od narození. Máma mi vždycky říkala, že v budoucnu budu jezdcem F1 a stále věřím, že její sny se stanou skutečností!

Následující příspěvek
Wallace podporuje své místo v playoff Round of 12 proti těm, kteří mu přejí neúspěch

Wallace podporuje své místo v playoff Round of 12 proti těm, kteří mu přejí neúspěch

Zanechat odpověď Zrušit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

INZERCE

Podobné články

2023 F1 Kvalifikace do GP Singapuru: Carlos Sainz získal pole position

2023 F1 Kvalifikace do GP Singapuru: Carlos Sainz získal pole position

6 Říjen, 2023