Hirakawa se připojí k McLarenu jako součást programu pro rozvojové jezdce, kde bude podporovat tým ve Wokingu v simulátoru a také bude vést testovací program s vozem MCL35M pro sezónu 2021.
29letý jezdec zároveň nadále bude plnit roli testovacího jezdce F1 a bude jezdit také pro Toyotu, se kterou se momentálně účastní Mistrovství světa v endurance v divizi Hypercar.
Hirakawa a jeho týmoví kolegové Sébastien Buemi a Brendon Hartley jsou obhájci titulu, když v roce 2022 získali jak celkový titul, tak vítězství v 24hodinovém závodě Le Mans.
„Jsem rád, že jsem se stal rezervním jezdcem týmu McLaren F1,“ uvedl Hirakawa během Grand Prix Japonska tento víkend.
„Je to vzrušující příležitost spolupracovat s takto váženým týmem a jsem vděčný Zakovi [Brownovi] a Andrei [Stelle] za tuto možnost.
„Už jsem se se týmem setkal a měl jsem příležitost využívat simulátor v MTC, což mi umožnilo rychlý start. Teď jsem zcela připravený a soustředím se na zbytek sezóny 2023.“
„Jsem vděčný Toyota Gazoo Racing za umožnění mi působit jako jezdec pro oba týmy. Druhé poděkování patří Morizo-sanovi [Akiu Toyodovi], který mě podporoval jako jezdce.“
„Jsem nadšený, že mohu přivítat Ryo v týmu McLaren Racing jako rezervního jezdce Formule 1, aby posílil naši rostoucí skupinu podpory jezdců.
„Jsme vděčni Toyota Gazoo Racing za spolupráci, která umožnila Ryovi plnit novou roli paralelně s jeho povinnostmi jezdce. Dosáhl impresivních výsledků na trati, když vyhrál Le Mans a šampionát světové EWC.
„Těšíme se na spolupráci s Ryem, který již strávil čas ve simulátoru v MTC. Jeho bohaté zkušenosti budou pro tým prospěšné v různých oblastech, když se přidá k naší silné skupině jezdců.“
Přestože jde o neobvyklé jmenování, Hirakawa má také zkušenosti s jednomístnými vozy, protože se momentálně závodí v japonském mistrovství Super Formula. V roce 2020 byl vicemistrem této série.
Pupínek Toyoty dříve také jezdil v SUPER GT, kde získal titul pro značku Lexus v roce 2017. Je také bývalým mistrem japonského šampionátu F3.
McLaren dříve podepsal dohodu o spolupráci s rezervními jezdci Aston Martin – Stoffelem Vandoornem a Felipem Drugovichem – na prvních 15 závodů sezóny 2023 a má Micka Schumachera s Mercedesem ve své rezervní skupině.
Dříve McLaren také měl ve svých řadách dvojnásobného šampiona IndyCar Alexe Paloua, než jeho smlouva o účasti v IndyCar týmu Chip Ganassi Racing padla. Místo toho pracuje na přidání současného hvězdného jezdce IndyCar Pata O’Warda do své rezervní skupiny F1 na sezónu 2024, pokud si Mexičan zajistí superlicenci.