S velkým rizikem často přichází velká odměna, alespoň občas… Zde je top 10 aut pro odvážné, nebo řekněme bláznivé a pravděpodobně hloupé? Necháváme to na tvém rozhodnutí….
Ford Fiesta ST je jedním z našich oblíbených aut. Je archetypem hot hatche – splňuje vše, co od hatchbacku očekáváme, jako je praktičnost při nákupu, nízká spotřeba paliva a tak dále, ale zároveň je neuvěřitelně rychlý a má šasi vybroušené samotnými bohy.
Nově zavedená Fiesta Mk8 již prokázala, že je vítězem, následující cesty věčně populárního modelu Mk7, který získal téměř každé ocenění „auto roku“. Pokud si koupíte toto auto, jste si jisti, že si užijete skvělý čas.
Ale možná je život příliš krátký na záruky? Možná jste člověk, který rád riskuje? Samozřejmě, nová Fiesta ST bude mít spolehlivost na skále, záruku, dostupnou servisní cenu a dobrou hodnotu při prodeji, ale jak nudné je to? Nikdo na smrtelné posteli nebude říkat: „Jsem rád, že jsem utratil všechny peníze za Fiestu“. Máme jiný nápad. A co když investujete ty 20 000 liber, za které Ford stojí, do něčeho více hedonistického?
Dobře, možná to všechno skončí slzami, ale příběh píší vítězové a nikdo nikdy nezměnil věci tím, že by šel utřenou cestou. Žij trochu, koup si levné Ferrari a usmívej se, když hoří. Život je příliš krátký na to, abys to nedělal, že?
Zde je naše deset nejlepších aut pro odvážné – pro ty, kteří se nebojí náhlých motorových požárů nebo katastrofálních mechanických poruch; pro ty, kteří prostě chtějí žít teď, pro případ, že zítra nepřijde. Život je krátký…
TVR Tuscan
Byl by to průvodce deseti nejlepšími auty pro odvážné, kdyby v něm nebyla zmínka o TVR? Auta TVR vždy byla trochu nepatřičná, to je o něčem. Dobře, nový Griffith se zdá být moderní, spolehlivý a dobře provedený, ale doufáme, že bude mít velký problém s nespolehlivostí, protože o to právě v autech TVR jde. V 70. letech všechny smrděly průmyslovým lepidlem, v 80. letech prostě nefungovaly a v 90. letech až do přelomu tisíciletí se zdálo, že tyto vozy opravdu chtějí zranit své řidiče. Ale když fungují… sakra, jsou úžasné. Pokud se cítíte odvážně, zvažte Tuscan.
Před rokem jsem jel s speciálním modelem Tuscanu S a musel jsem absolvovat opravdový bezpečnostní trénink („nezvyšujte otáčky nad 2500 ot./min, dokud teplota oleje nedosáhne 60 stupňů; pokud teplota vody dosáhne 100 stupňů, zastavte a vypněte motor; pokud uvíznete uvnitř auta, je tam páka vystřelování pod přístrojovou deskou“), a upřímně jsme se velmi báli, že vybuchne. Ale sakra, jak bylo rychlé – od 0 do 100 km/h za méně než čtyři sekundy a žádný elektronický ochránce, jen bláznivé muscle car, které zanechává mnoho kouřících pneumatik na vesnici.
Je to také neuvěřitelně krásné auto. Samozřejmě, určitou dobu se jistě porouchá, ale je skvělé se na něj dívat, čekat na odtahovou službu.
Ferrari Mondial
Ve skutečnosti je možné koupit opravdové Ferrari za peníze, za které stojí Fiesta, i když musíte být rychlí, protože trh tuto příležitost k chytání. Byl čas, kdy fanoušci této značky se dívali na model Mondial z 80. let s podezřením, s takovým postojem „Hej, proč bys chtěl koupit právě tento model?“, co vysvětluje, proč jsou tyto vozidla o dost levnější než jiná Ferrari. Musí se přiznat, že v tradičním smyslu není hezké. Ale teď je otázka: proč ho nekoupit?
Ceny modelu Mondial začínají kolem 25 000 liber, stejně jako lesklý nový Fiesta ST plus nějaké úpravy. A Mondial nabízí mnoho výhod, které nabízí i Fiesta – samozřejmě, má středový motor, ale nějak má také zadní sedadla, takže s sebou můžete své přátele nebo děti. Je dost malé, takže je s ním skvělé jezdit po městě.
Er, okej, nám už došly nápady…