Carlos Sainz Jr z Ferrari byl pobavený tím, že jezdci Mercedesu zkopírovali taktiku DRS, kterou sám používal k vítězství v Grand Prix Singapuru týden předtím.
Během závodu v Singapuru Sainz záměrně zpomalil, aby umožnil Lando Norrisovi z McLarenu využít DRS. To pomohlo jezdci McLarenu odrazit útok rychlejšího páru Mercedesu, kteří pronásledovali vedoucí jezdce.
Ještě včera se snažili jezdci Mercedesu oplácet. V závěrečných fázích závodu Sainz pronásledoval George Russella, který měl více opotřebované pneumatiky, protože absolvoval pouze jedno stání v boxech, a také Lewise Hamiltona.
Hamiltonovi trvalo pět kol, než předstihl Russella, a když se mu to podařilo, dostal od svého týmu instrukce zpomalit, aby pomohl Russellovi udržet vedení před Sainzem. Přesto Sainz dokázal předjet soupeře a obsadit šesté místo.
„Bylo to pro mě [vtipné],“ řekl Sainz po závodě. „Smál jsem se ve voze, protože jsem viděl, jak Lewis zpomaloval ve zatáčce 130R, aby dal Georgovi DRS.“
Sainz uvedl, že si uvědomil, že „musím se ujistit, že útočím na George před zatáčkou. Pokud tak neučiním a nedostanu ho na vnější stopu, bude nemožné je předjet.“
„Vjel jsem do zatáčky hluboce, podařilo se mi udělat průjezd a pak jsem využil DRS, slipstreamu a všeho, abych ho předjel,“ vysvětlil. „Byla to zábava a skoro mi to stálo vlastní pozici v důsledku mého vlastního triku.“
Reklama | Zastaňte se RaceFans a
Po předjetí Russella si Sainz během méně než čtyř kol vybudoval náskok 7,4 sekundy a závod dojel s méně než jednosekundovou ztrátou na Hamiltona. Sainz uvedl, že protože Hamilton měl stejnou strategii s dvěma stáními v boxech jako on, předjetí bylo vždy těžké.
Dnešní Suzuka ukázala, že předjíždění je docela obtížné a pozice na trati byla zásadní. Byl jsem o čtyři nebo pět desetin rychlejší než Lewis, přibližoval jsem se mu, a myslím si, že to nestačí k předjetí. Bylo vidět, že jsem byl rychlejší v poslední dvě kola, ale dochází okamžik, kdy pokud nejste o sekundu rychlejší, nepředjedete ho.“
Sainz upozornil, že jeho týmový kolega Charles Leclerc „měl trochu času na předjetí Georga, který měl velmi opotřebované tvrdé pneumatiky.“
Podle jezdce Ferrari měl „lepší tempo než ukazovaly výsledky“ poté, co ztratil pozici za Hamiltonem kvůli časování zastávky v boxech.
„To mi jen dokázalo, že dnešek na této trati závisí na pozici na trati, a to jsme ve stání v boxech ztratili,“ řekl. „Byli jsme čtyři sekundy před Lewisem a vylezli jsme osm sekund za ním.“
„Měl jsem velmi dobrý start a potom během prvního stintu jsem měl pocit, že jsem trochu rychlejší než kluci předem a zvládal jsem pneumatiky,“ vysvětlil. „Ale samozřejmě se vždy vrací na pozici na trati, zejména na obtížné a horké trati Suzuka, kde je těžké předjíždět.
„I když se všichni zastavili předem, dokázal jsem snížit časy okruhů o dvě nebo tři desetiny. Takže jsem z toho byl spokojený.
„Samozřejmě na konci je nejdůležitější takový okruh jako je tento kvalifikace. Rozhoduje o pozici na trati, a zaplatil jsem cenu za včerejšek, ale jsem rád, že jsem dnes mohl najít svůj rytmus a měl jsem silný výkon.“
Reklama | Zastaňte se RaceFans a
Zastaňte se RaceFans
RaceFans funguje mimo jiné díky velkorysé pomoci svých čtenářů. Přispěním 1 měsíčně nebo 12 ročně (nebo ekvivalentem v jiné měně) můžete pomoci pokrýt náklady na tvorbu, hosting a rozvoj RaceFans dnes i v budoucnosti.
Staňte se dnes supporterem RaceFans a procházejte web bez reklam. Přihlaste se nebo získajte další informace kliknutím na odkazy níže:
Grand Prix Japonska 2023
Prohlédněte si všechny články Grand Prix Japonska 2023
[ad_2]
Odkaz na původní článek