Nio vyvinulo baterii o kapacitě 150 kWh, která by mohla významně zvýšit dojezd elektrických vozidel, mnohem více než dosavadní dosavadní šampioni dojezdu jako například Lucid Air.
Čínská automobilka oznámila úspěšné testování své nové Ultra Long Range baterie, během kterého předseda společnosti William Li ujel 1 044 km za volantem středně velkého sedanu Nio ET7. EPA ohodnotila dojezd modelu Lucid Air na 516 mil.
Reálný test ukázal, že Li a další dva řidiči jeli z Šanghaje do Siamenu za teplot, které na některých úsecích cesty byly pod bodem mrazu, což je faktor, který obvykle omezuje dojezd baterie.
Cesta trvala zhruba 14 hodin a baterie se vybila o 97 %, podle Nio.
Nio uvedlo, že baterie je navržena tak, aby vyhovovala všem svým modelům, a je již k dispozici na některých svých stanicích s výměnnou baterií v Číně. Nio řeklo, že zákazník může zvolit Ultra Long Range baterii při plánování dlouhé silniční cesty a poté se vrátit k menší a lehčí baterii pro běžné řidičské úkoly. Nio zákazníkům usnadňuje výměnu baterií prostřednictvím flexibilních možností pro upgrade balíčků dle potřeby.
Tato zpráva přichází ve stejný týden, kdy prezident Nio Lihong Qin uvedl, že společnost plánuje spustit další dvě značky zaměřené na vozidla dostupnější než ty prodávané stávající značkou Nio. První, nazvaná Firefly, by měla být spuštěna v Evropě již v roce 2025.
Nio byla kdysi označována za Teslu Číny, ale její prodeje utrpěly v důsledku nedávného kola snížení cen Tesly. Prodeje Nio v roce 2023 mají dosáhnout mírně přes 150 000 kusů, zatímco Tesla míří na více než desetinásobek tohoto čísla. Pro získání kapitálu společnost vydává nové akcie. Nejnovější vydání proběhlo tento týden a společnost CYVN Holdings sídlící v Abú Dhabí zakoupila akcie v hodnotě 2,2 miliardy dolarů. Podíl CYVN v Nio nyní vzrostl na zhruba 20 % po nejnovější investici a předchozí investici v hodnotě 1 miliardy dolarů v červnu.