[ad_1]
S narůstajícími pokroky v technologii světlometů aut je osvětlení pro řidiče v noci stále výkonnější, ať už sedí za volantem nového vozu nebo zkouší aftermarketové výměny žárovek. Nový průzkum naznačuje, že problém nadměrného oslnění pro projíždějící řidiče pokračuje v horšení.
Většina řidičů se již jednou stala terčem oslnivého záblesku světel od protijedoucích vozidel, ale nedávný průzkum mezi 2 000 řidiči od společnosti RAC ukazuje, jak problematické se nadměrné oslnění světlometů stalo. Úžasných devět z deseti řidičů si myslí, že některé světlomety používané na silnicích jsou příliš jasné, tři čtvrtiny říkají, že jsou pravidelně oslněni a rekordních tři z deseti tvrdí, že většina světlometů nyní vytváří příliš tvrdé oslnění.
RAC sleduje problém oslnění světlometů ve svých průzkumech od roku 2018, ale jeho nejnovější zjištění naznačují, že více řidičů než kdy jindy trpí – 85 procent respondentů tentokrát uvěřilo, že se problém zhoršuje, ve srovnání s více než 80 procenty před rokem.
Respondenti průzkumu sdělili zpětnou vazbu podobnou té, kterou sdílí mnoho čtenářů Auto Express, přičemž dvě třetiny z těch, kteří se s problémy setkali, říkají, že se musí výrazně zpomalit, než budou schopni bezpečně pokračovat, a podobné procento respondentů tvrdí, že některé světlomety jsou dost jasné na to, aby způsobily nehody – s významnou menšinou, která říká, že se téměř sami zapletli do nehod.
Téměř desetina řidičů považuje problém za tak závažný, že se vyhýbají jízdě po setmění, tvrdí RAC, přičemž tento podíl stoupá na 14 procent u starších řidičů ve věku přes 65 let.
Aby lépe porozuměli rozsahu problému, průzkum se ptal postižených respondentů, jak dlouho trvá, než se jim obnoví bezpečné vidění po oslnění, a právě přes dvě třetiny odhadovaly dobu mezi jednou a pěti sekundami. Ještě více znepokojující je 11 procent, kteří uvedli, že jim trvá šest nebo více sekund, než se jim obnoví bezpečné vidění – při rychlosti 60 mil za hodinu auto ujede tuto vzdálenost 160 metrů.
Co způsobuje nárůst jasného osvětlení aut
Když 85 procent postižených řidičů uvádí, že problém oslnění světlometů se zhoršuje, RAC vypsala některé faktory, které pravděpodobně hrají roli. To zahrnuje rostoucí počet aut vybavených LED světlomety, které produkují intenzivnější a zaměřený bílý paprsek, který je pro oči tvrdší než tradičně měkčí žluté světlo od halogenových žárovek.
Popularita vysokých SUV je dalším faktorem podle mnoha respondentů, ale jiní zavinuji řidiče, kteří používají špatně nastavené světlomety. Podle žádosti o informace, kterou RAC učinila DVSA, pět procent selhání při technické prohlídce v listopadu minulého roku bylo způsobené špatně zarovnanými světlomety.
„Naše údaje naznačují, že řidiči jsou stále znepokojení oslněním světel, s obrovským podílem, kteří chtějí, aby bylo něco uděláno,“ uvedl mluvčí RAC, Rod Dennis. „Máme naléhavou potřebu, aby vláda blíže prostudovala tento problém, ideálně tím, že iniciovala nezávislé studie, které porozumí, co způsobuje nárůst hlášení o oslnění a co se dá udělat pro zachování bezpečí řidičů.“
Potřebujete prodat své auto?
Najděte svou nejlepší nabídku od více než 5 000 dealerů. Je to tak snadné.
Toto stanovisko podporuje College of Optometrists, s ředitelem znalostí a výzkumu Miki Bowenem, který uvedl: „Starší řidiči jsou pravděpodobně nadměrně postiženi oslněním světel, a mohou být náchylnější k obtížím nebo se rozhodnout vůbec v noci nejet.“
„Vyzýváme vládu, aby prováděla další technický a klinický výzkum, abychom lépe porozuměli tomuto problému a co by mělo být uděláno ke zmírnění účinků oslnivých světel.“
Jak ovlivňuje řízení v době únavy vaše řízení? Zjistili jsme to…
[ad_2]
Post oryginalny