[ad_1]
Peugeot odhalil svůj nový model E-5008 zaměřený na rodinu, což je praktičtější sedmistupňová verze nového modelu E-3008. To znamená, že nejenže přichází s úplně novým designem a interiérem, ale také je postaven na zcela nové platformě od francouzského výrobce. První automobily ve verzi EV začnou přicházet na trh ve Velké Británii na začátku podzimu.
Klíčovým rozdílem oproti modelu E-3008 je celkový rozměr a sedmistupňový interiér. Peugeot E-5008 je delší, jak v délce (+250 mm), tak v rozvoru náprav (+160 mm). To pomáhá s ohledem na místo pro nohy vzadu a také s lepším přístupem do třetí řady sedadel.
Měli jsme možnost nahlédnout do nového modelu 5008 a můžeme potvrdit, že místo v nejzadu je dostatečné pro nejstnější nebo menší dospělé, s přístupem přes zámek na horní rameno vnějšího sedadla druhé řady. Peugeot uvádí objem zavazadlového prostoru 259 litrů se všemi sedadly v aktivní poloze, impozantních 748 litrů s posunutím třetí řady a obrovských 1 815 litrů, když je vše složeno rovně. Všechny modely mají dodatečné úložné prostory pod podlahou kufru.
Na rozdíl od předchozího modelu, kde se ve střední řadě nacházely tři identické sedadla s vlastními montážními body pro dětské sedačky Isofix, nový E-5008 nyní nabízí dva větší sedadla po obou stranách užšího středního sedadla. To zajišťuje větší pohodlí na vnějších sedadlech, ale ubírá třetí bod pro Isofix – ústupek, který podle Peugeotu klienti ochotně přijali.
Vpředu byla přístrojová deska a středová konzole převzata celé z modelu E-3008. Kromě zajímavých forem a materiálů, je také technologie na seznamu hlavních funkcí s obrovským 21palcovým infotainmentovým a informačním displejem. Tento bude standardní na všech modelech ve Velké Británii a bude propojen s dodatečným rozhraním níže, kde můžete nastavit řadu zkratkových kláves pro věci jako ovládání klimatizace nebo navigaci.
E-5008 bude uveden na trh s třemi elektrickými pohonnými jednotkami, z nichž první bude využívat jediný motor umístěný vpředu s výkonem 201 koňských sil nebo 228 koňských sil, které jsou připojeny k baterii o kapacitě 73 kWh nebo 98 kWh.
Základní baterie o kapacitě 73 kWh je podle tvrzení Peugeotu dostačující na až 327 mil. Rychlé nabíjení je hodnoceno až 160 kW, takže byste měli být schopni nabít baterii z 20 na 80 procent za půl hodiny. Baterie na dlouhé vzdálenosti s kapacitou 98 kWh je v přípravě a slibuje hlavní dosahové číslo nad 400 mil.
Nad tím je vrcholový duální motorový variant párován s baterií s kapacitou 73 kWh, který produkuje vážnějších 321 koňských sil, což zároveň dává modelu 5008 pohon všech kol. Dosah pro tento vůz činí kolem 310 mil.
Kromě těchto všech elektrických modelů Peugeot nabídne také dva hybridy – první z nich bude mít 1,2litrový tříválec spalovacího motoru spojený s 48voltovým mírným hybridním pohonem. Později přijde ještě větší zástrčný model.
Vše je zabaleno do stylové nové karoserie, která má modernější a luxusnější vzhled než dříve. Většina detailů je stejná, jako uvidíte u jiných modelů Peugeotu, jako jsou motivy tří drápků a chytrý gradovaný design mřížky. Velikosti kol se pohybují od 19 do 20 palců v závislosti na specifikaci, a obě mají designy Peugeotu bez radiálních vzorů.
Za tento přepych si připlatíte. Zatímco ceny pro Velkou Británii ještě nebyly stanoveny, očekáváme, že prémie bude přibližně 2 500 liber nad novým modelem E-3008, který začíná již od více než 45 000 liber. Hybridní modely by mohly tuto cenu výrazně snížit – možná až pod 40 000 liber.
Klikněte zde pro náš seznam nejlepších elektrických SUV …
[ad_2]
Post oryginalny