28letý Nizozemský jezdec, který byl rezervním jezdcem pro tým Toyota v roce 2022, je připraven zaujmout místo ve závodě, které bylo původně pro něj vyhrazeno v tomto roce, podle informací zdroje Motorsport.com / Autosport.
De Vries podepsal smlouvu na jízdu s číslem 7 v Toyotě GR010 HYBRID Le Mans Hypercar v roce 2023, ale měl odstupní klauzuli, která mu umožnila převzít místo ve Formuli 1.
Je velmi pravděpodobné, že nahradí José Maríu Lópeze vedle Kamui Kobayashiho a Mike’a Conwaye v posádce s číslem 7 pro sezónu 2024.
Lopez měl být nahrazen de Vriesem v roce 2023, než podepsal smlouvu s AlphaTauri.
Argentinec podle všeho souhlasil pouze s jednoletým prodloužením smlouvy s Toyotou, která sahá až do roku 2017.
Toyota se nevyjadřuje k možnosti startu de Vriese ve závodech, který byl nahrazen v týmu AlphaTauri Danielem Ricciardem před Maďarským Grand Prix v červenci.
Týmový ředitel Rob Leupen minimalizoval vyhlídky, když hovořil s Motorsport.com / Autosport na začátku tohoto měsíce v Fuji.
„Jsem vždy v kontaktu s Nyckem, protože jsme oba Nizozemci!“ žertoval Leupen. „Myslím si, že Nyck má spoustu příležitostí, takže pro nás doposud prováděl dobré testy. Jsme také v dobré situaci s naší [současnou] sestavou jezdců. Myslím si, že naše současná sestava jezdců je vynikající. Z tohoto pohledu si nemyslím, že by byl problém.“
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid: Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez
Zdjęcie autorstwa: JEP / Motorsport Images
Sám Lopez, který letos oslavil 40 let, neochotně odpověděl na otázku o své šance zůstat ve týmu Toyota po šestou sezónu.
„Ještě ne“ – odpověděl Lopez, když byl v Fuji dotázán Motorsport.com / Autosport, jestli je jistý svou budoucností v Toyotě. „Rád bych zůstal ve týmu, ale už nemám 20 let. Zbývá to vidět. To ještě není rozhodnuto.“
Toyota v posledních letech oznámila své soupisky jezdců pro WEC koncem listopadu nebo v prosinci, spolu se zbytkem svých motorsportových aktivit pro nadcházející sezónu.
De Vries plánoval v roce 2023 zúčastnit se dvou kampaní WEC a Formule E, předtím než byl povolán k AlphaTauri, a zdá se, že plánoval soutěžit také ve druhé sérii s vozem Maserati MSG.
Stále není jasné, zda si nizozemský mistr ze sezóny 2020/21 přeje spojit obě série i v příštím roce, i když by v takovém případě mohlo dojít ke střetu mezi závodem WEC v Spa a Berlin E-Prix.
[ad_2]
Původní článek