• Hlavní Strana
  • Detailing
  • Auto Novinky
  • Motorismus
  • Tuning
  • Top 10
  • Hlavní Strana
  • Detailing
  • Auto Novinky
  • Motorismus
  • Tuning
  • Top 10

Elektrická auta Toyoty nabídnou do roku 2026 dojezd 500 mil a poté tuhé baterie

Jan Novak podle Jan Novak
na adrese Auto Novinky
0
23
AKCIE
210
VIEWS
Sdílet na FacebookuSdílet na TwitterzeSdílet na Pinterest

Ačkoli byla Toyota poměrně opožděná ve vstupu na trh s plně elektrickými vozy – jediným nabízeným modelem ve Velké Británii je bZ4X – japonský gigant plánuje dosáhnout nejdelšího dojezdu na trhu pro svá elektrická vozidla do roku 2026 díky průlomovým tuhým bateriím.

Toyota tvrdí, že její další generace elektrických vozů bude vyráběna od roku 2026. Firma očekává, že tyto nové elektrické modely budou tvořit 1,7 milionu z celkového počtu 3,5 milionu elektrických vozidel Toyoty po celém světě do roku 2030.

Toyota vyvíjí tři různé technologie baterií s cílem přilákat větší skupinu zákazníků. „Vysokokapacitní“ lithiová iontová baterie bude napájet elektrická vozidla Toyoty od roku 2026, s důrazem na dojezd. Toyota tvrdí, že tato baterie umožní dojezd až 497 mil na jedno nabití. Doba nabíjení se také zkrátí na 10-80 procent během pouhých 20 minut.

V roce 2026 bychom měli také vidět „zlidšťování“ lithiových iontových baterií, které má snížit náklady pro zákazníka. Toyota tvrdí, že se podaří snížit náklady až o 40 procent a zvýšit dojezd o 20 procent (ve srovnání s bZ4X).

Třetí technologií baterií je „vysokokapacitní“ lithiová iontová baterie, která se, jak název napovídá, zaměřuje na zlepšení jízdní dynamiky. Vylepšená aerodynamika a snížená hmotnost by měly být výsledkem nového bateriového designu, který také poskytne dojezd přes 621 mil od roku 2027.

Kromě toho Toyota pracuje také na tuhých bateriích. „Tuhé těleso 1“ se očekává, že se objeví v roce 2027 s dojezdem 621 mil, než bude nahrazeno „tuhým tělesem 2“ a svými předpokládanými dojezdem 746 mil.

Zlepšení se týká nejen výkonu baterií Toyota, ale také integrace. V současném modelu bZ4X je baterie umístěna 150 mm nad zemí. Toyota plánuje toto snížit na 120 mm v příštích elektrických vozidlech a poté na 100 mm pro nabídky se zvýšeným výkonem.

Původní článek

Štítky: 500milebatteriesCarsElectricfollowofferrangesolidStateToyota
Jan Novak

Jan Novak

Osobně vlastník BMW e46 M62B44 V8. Fanoušek atmosférických motorů, pravý petrolhead od narození. Máma mi vždycky říkala, že v budoucnu budu jezdcem F1 a stále věřím, že její sny se stanou skutečností!

Následující příspěvek
Top 27 nejhorších chyb při podvozku auta

Top 27 nejhorších chyb při podvozku auta

Zanechat odpověď Zrušit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

INZERCE

Podobné články

Nejlepší vozy Pikes Peak všech dob

Nejlepší vozy Pikes Peak všech dob

10 Říjen, 2023