Ačkoli byla Toyota poměrně opožděná ve vstupu na trh s plně elektrickými vozy – jediným nabízeným modelem ve Velké Británii je bZ4X – japonský gigant plánuje dosáhnout nejdelšího dojezdu na trhu pro svá elektrická vozidla do roku 2026 díky průlomovým tuhým bateriím.
Toyota tvrdí, že její další generace elektrických vozů bude vyráběna od roku 2026. Firma očekává, že tyto nové elektrické modely budou tvořit 1,7 milionu z celkového počtu 3,5 milionu elektrických vozidel Toyoty po celém světě do roku 2030.
Toyota vyvíjí tři různé technologie baterií s cílem přilákat větší skupinu zákazníků. „Vysokokapacitní“ lithiová iontová baterie bude napájet elektrická vozidla Toyoty od roku 2026, s důrazem na dojezd. Toyota tvrdí, že tato baterie umožní dojezd až 497 mil na jedno nabití. Doba nabíjení se také zkrátí na 10-80 procent během pouhých 20 minut.
V roce 2026 bychom měli také vidět „zlidšťování“ lithiových iontových baterií, které má snížit náklady pro zákazníka. Toyota tvrdí, že se podaří snížit náklady až o 40 procent a zvýšit dojezd o 20 procent (ve srovnání s bZ4X).
Třetí technologií baterií je „vysokokapacitní“ lithiová iontová baterie, která se, jak název napovídá, zaměřuje na zlepšení jízdní dynamiky. Vylepšená aerodynamika a snížená hmotnost by měly být výsledkem nového bateriového designu, který také poskytne dojezd přes 621 mil od roku 2027.
Kromě toho Toyota pracuje také na tuhých bateriích. „Tuhé těleso 1“ se očekává, že se objeví v roce 2027 s dojezdem 621 mil, než bude nahrazeno „tuhým tělesem 2“ a svými předpokládanými dojezdem 746 mil.
Zlepšení se týká nejen výkonu baterií Toyota, ale také integrace. V současném modelu bZ4X je baterie umístěna 150 mm nad zemí. Toyota plánuje toto snížit na 120 mm v příštích elektrických vozidlech a poté na 100 mm pro nabídky se zvýšeným výkonem.