Ferrari podalo patentovou přihlášku na čtyřbodové pásy pro silniční vozidla, přinášející bezpečnostní prvek, který je obvykle přítomen pouze u závodních automobilů, na silnice.
Předpisy o bezpečnosti většiny hlavních světových automobilových trhů vyžadují použití tříbodových pásů, které jsou nazývány tak, protože jsou připojeny z jedné strany k páse bederního pasažéra a z druhé strany k rameni prostřednictvím pásu. Čtyřbodové pásy přidávají další pásku, která překračuje druhé rameno.
Obrázek opatentovaných čtyřbodových pásů Ferrari
Tento typ pásů obvykle není schválen pro použití na silnicích a je omezen na závodní automobily. Patentová přihláška Ferrari, která byla zveřejněna Úřadem patentů a ochranných známek USA (USPTO) dne 20. července 2023 po podání v lednu toho roku, jasně uvádí použití těchto pásů ve „vozech pro silniční provoz“.
Přiložené obrázky ukazují návrh podobný současně používaným čtyřbodovým pásům, s dvěma pásky procházejícími přes ramena a s přerušeným bederním pásem spojeným mechanismem rychlého uvolnění uprostřed. Ferrari ve své přihlášce vysvětluje, že toto provedení pomůže udržet řidiče v správné pozici během jízdy, což je obtížnější při průjezdu vysokými zatáčkami.
Obrázek opatentovaných čtyřbodových pásů Ferrari
Ferrari tvrdí, že jejich návrh také řeší hlavní nevýhodu používání čtyřbodových pásů v silničních autech. I když pásky spolehlivě zajišťují trup pasažéra a omezují pohyb dopředu při nehodě, hlava a krk zůstávají nepohyblivé. To znamená, že větší síla se přenáší na tyto části těla, což zvyšuje riziko zranění nebo smrti. Ve závodních autech si řidiči mohou ochránit tyto části těla pomocí zařízení HANS, ale na silnici by to bylo nepraktické.
Ferrari navrhuje „tlumicí zařízení“, které při určité síle na pásech umožní určitý pohyb vpřed hrudníku pasažéra, což podle Ferrari omezuje zrychlení hlavy. Ale aby se tato konstrukce mohla dostat do výroby, Ferrari pravděpodobně musí přesvědčit regulátory, že to bude dostatečné k zabránění vážným zraněním. Mohou také muset přesvědčit zákazníky o výhodách tohoto složitějšího typu bezpečnostních pásů.
[ad_2]
Odkaz na původní článek