• Hlavní Strana
  • Detailing
  • Auto Novinky
  • Motorismus
  • Tuning
  • Top 10
  • Hlavní Strana
  • Detailing
  • Auto Novinky
  • Motorismus
  • Tuning
  • Top 10

Keating vysvětluje rozhodnutí opustit WEC a připojit se k United v IMSA

Jan Novak podle Jan Novak
na adrese Motorismus
0
23
AKCIE
205
VIEWS
Sdílet na FacebookuSdílet na TwitterzeSdílet na Pinterest

Bylo oznámeno koncem minulého měsíce, že Keating se připojí k United na celou sezónu Mistrovství IMSA SportsCar, a že bude sdílet vůz ORECA 07 s druhým jezdcem, jehož jméno zatím není známo, a s vzdálenostním závodníkem Alexem Quinnem, protože tým mění své cíle poté, co WEC rozhodlo o vyřazení třídy LMP2 v roce 2024.

Americký jezdec v současné době závodí ve WEC pro Corvette Racing v kategorii GTE Am, ale dříve naznačil, že pravděpodobně nebude pokračovat v sérii v roce 2024, protože současná generace vozů GTE ustupuje vozům GT3.

Nyní Keating vysvětlil, že touhou strávit méně času na okruzích bylo důvodem jeho rozhodnutí závodit pouze v sérii IMSA a popsal zisk mistrovského titulu pro Corvette – potvrzeného během závodu v Monze v červenci – jako ideální způsob, jak odejít z WEC.

„Jde méně o GT3 a více o čas,“ řekl Texan Motorsport.com. „Momentálně účinkuji ve dvou celých sezónách a trávím na okruzích zhruba třetinu svého roku. Mám jiná místa, kde chci a musím strávit svůj čas.

„Velmi jsem si oblíbil závody WEC, ale v příštím roce budou mít osm závodů, což by znamenalo ještě více času mimo domov. Vypadá to prostě jako dobrý okamžik, zejména po zisku dvou titulů v řadě.

„Kdyby WEC udrželo třídu LMP2, měl bych těžkosti s výběrem jí místo LMP2 v sérii IMSA. Ale i tak bych se rozhodl pro pouze jeden start.“

Zatímco Keating odchází z WEC, stále plánuje startovat v závodě 24 hodin Le Mans s United, protože doufá, že se vrátí do třídy LMP2 v La Sarthe poprvé od roku 2017.

52letý jezdec s bronzovým hodnocením v současnosti jezdí pro tým PR1/Mathiasen Motorsports v sérii IMSA, ale bez jistoty získání ceny Jim Trueman Award, která zaručuje místo v Le Mans, cítil, že musí hledat jiné možnosti, jak si zajistit jedno z 15 míst, která budou vyhrazena pro vozy LMP2 v roce 2024.

„Pochopil jsem, že mohu vyhrát mistrovství IMSA LMP2 a stále nezískat nouzové místo, protože toto místo [Jim Truemanova cena] zahrnuje Daytonu a samotné mistrovství ne,“ vysvětlil Keating.

„Když jsme uzavřeli dohodu, ještě jsme nevyhráli na Road America a vypadalo to, že nemám šanci získat nouzové místo. George Kurtz měl velký náskok; obsadil druhé místo v Daytoně a já sedmé.“

„Musel jsem tedy zvážit, které týmy mají největší šanci na získání místa v Le Mans. Na startu bylo letos 26 vozů LMP2 a příští rok jich bude pouze 15. Bude těžké získat jedno z těchto míst.“

„WRT přechází na Hypercar a nebude mít program LMP2, stejně jako JOTA. Obě týmy také řekly, že nebudou schopny podpořit program LMP2 v rámci PR1. Po těchto dvou týmech se United zdálo jako nejlepší sázka, jak si zajistit místo v Le Mans.“

„Pokud bych vystoupil pod svou vlastní hlavičkou, nemyslím si, že bych dostal místo, a pokud by se přihlásil PR1, také si nemyslím, že bych dostal místo.“

„Miluji lidi z PR1, jsme jako rodina. Miluji závodění pro ně. Ale nejdůležitější věcí pro mě bylo dostat se do Le Mans.“

Oryginalny artykuł

Štítky: bowdecisionexplainsIMSAjoinKeatingUnitedWEC
Jan Novak

Jan Novak

Osobně vlastník BMW e46 M62B44 V8. Fanoušek atmosférických motorů, pravý petrolhead od narození. Máma mi vždycky říkala, že v budoucnu budu jezdcem F1 a stále věřím, že její sny se stanou skutečností!

Následující příspěvek
Nová recenze vozu Fiat 600e 2023

Nová recenze vozu Fiat 600e 2023

Zanechat odpověď Zrušit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

INZERCE

Podobné články

Poslouchejte, jak Ferrari KC23 jede po trati

Poslouchejte, jak Ferrari KC23 jede po trati

6 Říjen, 2023