Tým se sídlem ve Wokingu dosáhl dalšího silného umístění na stupních vítězů uplynulý víkend během Grand Prix Singapuru, když Lando Norris obsadil druhé místo za vítězem závodu, Carlosem Sainzem z Ferrari.
Tento výsledek byl zvláště slibný, protože se konal na okruhu Marina Bay, který neměl příliš vyhovující podmínky pro jejich balíček MCL60 z roku 2023.
Avšak mnoho vylepšení zaměřených na zlepšení výkonu při nízkých rychlostech se zdá být úspěšných, protože tým stále rozvíjí silnou sérii výsledků, která započala během Grand Prix Ázerbájdžánu.
Sám Norris uznal, že stále existují určité vlastnosti vozidla, které mu nevyhovují, a šéf týmu Andrea Stella opakoval náznaky, že je třeba ještě hodně udělat.
„Myslím si, že jsme si uvědomili, odkud plyne omezení při nízkých rychlostech,“ řekl. „Tyto omezení souvisejí s některými mechanickými a aerodynamickými aspekty. Pokud jde o aerodynamiku, tento balíček, který zde máme, řeší část těchto omezení, ale ve skutečnosti je stále hodně práce. Řekl bych, že od vozu, který jsme měli v Bahrajnu, se o něco zlepšil v Baku, poté v Rakousku a nyní zde jsme nedosáhli ani 50 % toho, kde bychom chtěli mít aerodynamické chování, abychom tyto problémy vyřešili. Myslím si, že je dobré, že nyní víme, na co se zaměřit. Ale stále to vyžaduje trochu práce. A to by mělo být zohledněno ve vozidle pro příští rok. Opět ne na 100 %, protože to bude určitý druh cesty.“
Co se změnilo u McLarenu v Singapuru
Vylepšení u McLarenu během Grand Prix Singapuru pokračovalo ve vývoji, který jsme sledovali od Grand Prix Ázerbájdžánu, a vedlo k brutální transformaci většiny prvků vozu MCL60 od přední části ke středu zadní části.
Úpravy předního křídla se zaměřily na koncovou destičku, jejíž celá plocha je teď vytočena od středové linie směrem nahoru, aby se zvýšila přítlak a poskytlo více prostoru pro potopené křídlo.
Tato úprava způsobila drobné změny geometrie zadního okraje destičky a spojení dolního lopatkového křídla.
Bylo provedeno mnoho renovací souvisejících s novým podlahovým pláštěm MCL60, z nichž některé jsou neviditelné.
Nemůžeme zcela odhalit změny související s komplikovaným uspořádáním podlahy, ale vnější změny některých prvků nám poskytují náznaky toho, co mohlo být upraveno.
Na přední části podlahy byla změněna konstrukce berlí. Dříve sahala vnitřní berle nad přední hranu podlahy, nyní byla zkrácena. Vnější berle byla úplně přepracována, a přední část podlahy stoupá dolů.
Berla je nyní více vnitřně umístěna v přední části spodní části, zatímco tvar kanálu byl změněn, stejně jako výška zadního výřezu. Toto samozřejmě ovlivní různé struktury proudění vzduchu nad a pod podlahou.
Spojujíc se s provedenými změnami a těmi provedenými na bocích, Mclaren posílil aktualizační balíček pomocí změn tvarů podlahy a boční lopatky na její straně.
Jedná se tak o oboustrannou zbraň, pokud jde o vliv na struktury proudění vzduchu nad a pod podlahou. Hrbolky na horní ploše podlahy způsobují vznik prohlubní pod nimi a přidání jakékoli diskontinuity také umožňuje přesun tlaku mezi těmito dvěma částmi.
Pokud jde o boční lopatku, nejen že byla vyhlazena přední část a šipky na otočené ploše byly upraveny, ale také byla prodloužena směrem k zužující se zadní části podlahy.
Mclaren již provedl mnoho změn na bočních částech podlahy v souladu s těmito předpisy a i když nešlo o žádné úplně nové koncepce představené během Grand Prix Singapuru, jsou změny stále významné.
Za prvé se designerům podařilo zlepšit podmínky proudění vzduchu dovnitř a ven z vstupu, protože bod zužování v karosérii byl zmenšen, což vedlo k změně tvaru pro sloupka zrcátka.
Za druhé, po přechodu na tobogánové boční části během Grand Prix Rakouska se rozhodli také vylepšit jejich topologii jako součást nejnovější aktualizace. Tím pravděpodobně zlepšili proudění vzduchu podél středního kanálu a navádili ho na zadní část podlahy.
Zároveň byla změněna vnější geometrie karosérie tak, aby využila změny představené na hraně podlahy.
Ochrana halo spolu s připojenými aerodynamickými prvky byla také změněna, stejně jako zadní brzdový otvor a přední kryt připojovacího prvku, které byly upraveny tak, aby lépe spolupracovaly se změnami v horních částech.
Změny provedené na zadní části vozu McLaren, které zahrnovaly použití odpojitelného koncového kusu křídla, byly také aktualizovány tak, aby odpovídaly konfiguraci s větším přítlakem. Širší destička zajistila potřebnou aerodynamickou podporu pro horní a hlavní plochu a také změnila způsob, jakým se připevňuje k okraji koncové destičky, což změnilo výřez na konci křídla a prodloužilo vír v této části.
Oba jezdci měli toto zadní křídlo k dispozici během kvalifikace a závodu a změny v zadním křídle byly také spojeny se novou konfigurací víceplášťového zadního křídla, ve které byl dolní prvek silněji zatížen než v předchozí dvouplášťové konfiguraci.