Hledáte nejlepšího hot hatche pro své první auto? Nepokračujte ve hledání, protože jsme pro vás sebrali nejlepších 10 prvních hot hatche.
V dnešní době se hot hatche trochu vymkly kontrole, že? Druh výkonu, který současná generace nadupaných hatchbacků může nabídnout, by pohrdnul některými skutečnými sportovními auty – podívejte se například na Forda Focus RS Mk3: ten šílený darebák má 345 koní a režim driftu, který je úžasný. Honda Civic Type R FK8 snadno dosahuje rychlosti 169 mph a má velké tlačítko ‚R‘, které způsobuje, že všechno uvnitř svítí děsivě červeně. Mercedes-AMG A45 S servíruje neuvěřitelných šílených 415 koní.
To jsou opravdu šílená čísla, která by mohla snadno přehlušit některé nové hráče v kategorii hot hatch. Samozřejmě, pokud jste vyrůstali ježděním rychlých hatchbacků, je kultura uvnitř vás zakořeněná, ale pokud jste nováček v tom všem, výkonové úrovně srovnatelné s supersportovními vozy vás mohou trochu vyděsit, že?
Ale nebojte se. Jsme tady, abychom pro vás stiskli tlačítko resetování. Hot hatche existují už po generace a trh s ojetými auty je plný poctivých a oblíbených exemplářů těchto nadčasových strojů. Klasikové žánru, kteří představují skutečný význam toho, co by měl hot hatch být. Denní auto, které bylo doladěno a vylepšeno, s tužším a efektivnějším podvozkem, možná o něco lehčí a s trochou více výkonu než je obecně považováno za nutné. Navažte nějaká kola a mlhovky a voilà, máte hotové auto.
Přemýšlejte o atmosféře Peugeot 205 GTI or Volkswagen Golf GTI Mk1, ale s moderními vylepšeními a bez bláznivých cen sběratelů. Dámy a pánové, představujeme nejlepší desítku prvních hot hatch.
Nejlepší desítka prvních hot hatch
Ford Focus ST170
Prvním a nejlepším hot hatchem na našem seznamu nejlepších 10 prvních hot hatch je první generace Fordu Focus, která byla naprosto fenomenální. Musela být, protože mnoho vášnivých nadšenců bylo naštvaných kvůli ukončení legendárního jména Escort po tolika letech, takže jeho nástupce musel být něčím výjimečným. A skutečně byl. Design New Edge byl v roce 1998 ultramoderní a jízdní vlastnosti byly prostě úžasné. Uvažujte, že musel zahrnovat celou škálu specifikací a výbavy, přičemž ta nejdůležitější byla levnější každodenní auta, mohli by tam dát jakékoliv levné podvozky, ale Ford vsadil na geniální víceprvkové závěsy zadní nápravy Control Blade. To znamená, že i nejjednodušší Mk1 Focus bude mít opravdu dobrou ovladatelnost. A sportovní verze? Naprosto úžasné.
Jeden z velkých, opomíjených hot hatch z počátku 2000. Je úžasné, že si můžete ST170 stále koupit za méně než 2000 liber. Můžete říci, že na trh nezapadl příliš dobře po svém uvedení v roce 2002, protože jeho výkon 170 koní musel konkurovat různým soupeřům, kteří se blížili a překračovali hranici 200 koní (a Ford měl v záloze i Focus RS a nechtěl přehlížet nový vlajkový model, což znamenalo, že ST170 byl příliš dobrý…), ale mluvit o tomto autě v kategoriích surové síly je mu křivda – tento motor a to podvozek spolupracují krásně jako celek.
Specifikace ST170 Zetec vyžadovala mnoho vývojové práce; známý jako Duratec, je to konečný Zetec motor, bez přeplňování, který najdete v jakémkoli sériově vyráběném automobilu. Postaven na základě Zetec motoru s výkonem 130 koní, má hliníkovou hlavu s většími ventily a pevnějšími pružinami, vačkovým hřídelem o větším zdvihu, neustále proměnným časováním sacích ventilů, vysoko stlačenými písty a kovanými klikovými hřídeli, dvoufázovým sáním s dlouhými sánicemi…