Pro mnoho lidí je králem všech importovaných aut z japonského trhu. Představujeme výběr nejlepších upravených vozů Nissan GT-R a Skyline z našich archivů.
Nissan GT-R má něco speciálního, ať už to je ve formě Skyline nebo nejnovější generace R35. Jeho úspěch na závodních okruzích, v Hollywoodu a na ulicích ho učinil ikonou a jistě sehrál důležitou roli v historii motorismu. S postupem let se kvůli touze po větší síle stal přestavováním obsesí fanoušků tuningového světa po celém světě. První automobil s motorem RB26DETT, který dosáhl výkonu přes 1000 koní, se stal předmětem článků v novinách. Potom to bylo 1500 koní. Potom 2000 koní. Rozumíš, o co jde.
Jsme odborníky ve světě upravených aut již několik desetiletí a pokrýváme všechny aspekty automobilové kultury. Během této doby jsme měli příležitost vidět neuvěřitelné unikátní konstrukce, které ukazují ty nejlepší stránky upraveného prostředí Nissan GT-R a Skyline. Níže představujeme několik našich oblíbených z těchto let.
Nissan Skyline GT-R R34 s úpravami od Mine’s
Pokud jste fanouškem japonské automobilové kultury, jméno Mine’s by vám mělo znít povědomě. Jedna z klíčových tuningových společností 90. let, se sídlem v Yokosuce, je dobře známá díky svému sortimentu náhradních dílů, přítomnosti ve hře Gran Turismo a ukázkovým upraveným vozidlům na bázi Nissan Skyline GT-R… jako je tento.
Mine’s vyrobil pouze tři ukázková vozidla typu R34, z nichž pouze jedno je povolené k provozu na silnicích. Tento jediný exemplář se nyní nachází v Austrálii ve firmě nazvané V-Spec Performance, kde jsme měli štěstí ho vidět.
Simon Ong je tam manažerem, což znamená, že strávil hodně času za volantem mnoha klasických japonských modelů aut – zejména těch ze série Skyline. Proto když tvrdí, že „není (v povoleném provozu) nic lepšího než Skyline GT-R R34 od Mine’s“, víte, že toto auto je vážným nástrojem.
Co dělá R34 od Mine’s tak žádaným vozem? Protože dle filozofie této společnosti je součet součástí tohoto Skyline mnohem větší než obraz, který vykresluje jeho decentní vnější vzhled.
Zde nejde tolik o instalování co největšího počtu nových vylepšení, ale spíše o spolupráci s tím, s čím Nissan vybavil R34 od samého začátku. Mine’s změnil každý prvek motoru RB26DETT, který se nachází v motorovém prostoru tohoto vozidla: od zvětšení válců, přes úpravu bloku, hlavy válce a tvaru rozvodového vačkového hřídele, až po vše, na co si inženýři vzpomněli. Každý palce pohonné jednotky byl důkladně přepracován společností Mine’s a výsledkem je nyní výkon 600 koní a točivý moment 433 lb-ft!
Podívejte se na toto neuvěřitelné vozidlo kliknutím zde. A pokud byste se chtěli dozvědět, jak se na začátku jezdí s běžným modelem R34, podívejte se na naši recenzi.
Nissan Skyline GT-R R32 s Pandem balíčkem
Pohon všech kol je něco, co vám přijde na mysl při slyšení Nissan Skyline GT-R. Právě tato vlastnost mu umožnila dominovat ve světovém motorsportu a získat si mýtický status „Godzilla“.
Finský automobilový tuner Tony Hakku však rozhodl, že podvozek R32 má stále prostor pro vylepšení. „Jak to udělal?“ zeptáte se. No, jak naznačuje fotografie hořícího a kouřícího pneumatiky, tento R32 má schopnost přepínání mezi pohonem zadních a všech kol. Díky tomu, když chcete rychle projet zatáčky, můžete se stále spolehnout na pohon všech čtyř kol GT-R pro držení trati. Ale když jde o zábavu při jízdě, možnost přepnutí na zadní pohon otevírá zcela nový svět zábavy.
Jak vidíte skrz dým, Tony provedl mnoho úprav jak na exteriéru, tak i interiéru vozu. Ve skutečnosti první věcí na seznamu úkolů, když si auto koupil, byla změna vnějšího vzhledu.
Koroze na oběžných kolech byla dostatečným odůvodněním k použití rozšířených blatníků, ale v té době bylo málo dostupných na trhu balíčků pro R32 za dostupnou cenu. Proto se Tony rozhodl namontovat Pandem S13 blatníky. Jak si můžete představit, byl to stresující proces, ale myslíme si, že se to vyplatilo…