Ještě jedno překvapení z minulosti míří na naše cesty, jelikož název Vauxhall Frontera bude oživen pro zcela nové malé SUV, které se zaměřuje na variabilitu a dostupnost – slova, která rádi slyšíme. Navíc to není dlouho, než uvidíme budoucího konkurenta Citroen C3 Aircross a Dacia Duster, protože nový Frontera bude odhalen v příštích měsících.
Pro ty, kdo si nepametují původního Fronteru, byl uveden na trh v roce 1991 a byl jedním z prvních crossoverů SUV. Nicméně bychom první ani druhou generaci Fronter nenazývali mezi vzpomínané vozy značky Vauxhall, což by mohlo vysvětlit, proč název znovu ožívá až po dvacetileté pauze na trhu.
Kromě toho, že vytváří konkurenci pro Citroen a Dacia, nový Vauxhall Frontera bude také nahradit stárnoucí model Crossland – praktičtější malé SUV od Vauxhall prodávané vedle stylově zaměřeného Mokka.
Kromě samotného názvu nám Vauxhall řekl, že nový Frontera bude mít „hrubší“ interpretaci své nejnovější designové filozofie, naznačené robustní siluetou viděnou na prvním teaser obrázku vozu. Ve srovnání s Crosslandem to nový Frontera vypadá, že bude mít robustnější, SUV podobu a vyšší střechu.
Vidíme také, že Frontera bude mít předek s poměrně výrazným nárazníkem. Frontera nyní bude mít design mřížky „Vizor“, který nosí všechny vozy značky, včetně hatchbacku Astra a faceliftovaného supermini Corsy.
Jediné další detaily, které můžeme z obrázku vyčíst, jsou tvarovaná kapota, střešní nosiče a krátké převisy vzadu. Nový Frontera také vypadá, že bude o hodně větší než brzy ukončený Crossland, což by mělo přispět k „vysoké úrovni prostornosti a variabilního využití“, které Vauxhall slibuje.
Zatímco odhalení nového Frontery není zas tak daleko, již máme jasnou představu o tom, jak bude vypadat poté, co jsme loňský rok objevili prototyp a vytvořili si vlastní exkluzivní obraz pro náhled designu auta.
Vauxhall Frontera Electric
Jediný technický detail, který Vauxhall v tuto chvíli uvolnil, je potvrzení, že od nového Vauxhall Frontery bude k dispozici také plně elektrická verze.
Podezříváme, že nový Frontera bude využívat stejnou platformu CMP/e-CMP, na které stojí Corsa, Mokka a několik dalších modelů od Peugeot, Citroen a DS. To by umožnilo novému vozu být nabízený jako elektrický vůz, vedle čistě benzinových a mírně hybridních benzinových příprav. Pokud je to pravda, poskytuje nám to dobrý nápad, co bychom měli najít pod kapotou Frontery.
Například čistě benzinové modely by měly využívat známý přeplňovaný tříválec PureTech o objemu 1,2 litru, který bude mít výkon buď 99 koní nebo 128 koní. Mezitím budou verze s mírným hybridem párovat podobný motor s šestistupňovým dvouspojkovým automatickým převodovkem, s integrovaným elektromotorem napájeným malou 48voltovou baterií. V hybridním Corsa e-motor poskytuje dalších 28 koní a 55 Nm točivého momentu a dokáže pohánět vůz na krátké vzdálenosti pouze na bateriový pohon.
Elektrický Frontera (který se podle Vauxhallovy strategie označení bude jmenovat Vauxhall Frontera Electric) by měl používat stejné baterie, které jsou nalezeny v nedávno aktualizovaných modelech Corsa Electric a Mokka Electric. To by znamenalo vstupní modely s baterií o kapacitě 50 kWh a dosahem kolem 220 mil a dražší verze s baterií o výkonu 54 kWh a dosahem až 250 mil na jedno nabití.
Toto není jediný nový elektromobil, který Vauxhall představí v roce 2024. Později v tomto roce představí novou generaci rodinného SUV Grandland, který bude využívat stejnou platformu jako nový Peugeot 3008 a bude dostupný s plně elektrickým pohonem. V tu chvíli bude poprvé v historii Vauxhallu každý model v jeho nabídce včetně automobilů a dodávek ke koupi v plně elektrické formě.