Přední jezdec šampionátu stanovil nejlepší čas v poslední části kvalifikace, který byl dostatečně dobrý na získání první pozice, ale dokázal svou kvalitu tím, že vylepšil vlastní rekord o více než desetinu sekundy a předcítil druhého v cíli Oscara Piastriego o 0,581 sekundy.
Oživená síla Red Bullu vznikla po zklamání v Singapuru, kde měl tým potíže s dosažením odpovídající rychlosti a ztratil oba vozy ve druhé části kvalifikace, přičemž Verstappena v posledním okamžiku eliminovat Liam Lawson.
Pokles výkonu týmu vyvolal podezření, že příčinou bylo zavedení nedávných technických směrnic, konkrétně TD18 týkajících se pružných křídel a revidované směrnice TD39 týkající se elastických podlah, přestože tým upozornil, že s těmito faktory nemá žádnou souvislost.
Verstappen uvedl, že se mu podařilo tyto spekulace vyvrátit a že byl „velmi motivován“ k rehabilitaci po zápasech minulého víkendu.
„Měli jsme špatný víkend. Samozřejmě, pak lidé začnou mluvit o ‚ach, je to všechno kvůli technickým směrnicím‘. Myslím si, že si mohou oblíznout,“ odpověděl Verstappen na otázku sdělenou Motorsport.com, zda jeho pole position potvrzuje toto prohlášení.
„Na mé straně jsem prostě byl velmi motivován, abych tady měl dobrou víkend a ujistil se, že jsme silní“.
Verstappen dříve žertoval, že „Singapur se nestal“ a že Red Bull neměl „žádné“ opakování problémů na okruhu Marina Bay během víkendu v Suzuce.
Pole man Max Verstappen, Red Bull Racing, receives his Pirelli Pole Position Award from Mario Isola, Racing Manager, Pirelli Motorsport
Foto: Mark Sutton / Motorsport Images
Vysvětlujíc své úsilí ve kvalifikaci, Holanďan uvedl, že jeho inženýr Gianpiero Lambiase navrhl, že čas okolo 1m28s bude možné dosáhnout ve druhém pokusu, poté co Verstappen na začátku Q3 vyrazil čas 1m29.012s.
Verstappen souhlasil, že v autě je ještě více možností a pokračoval ve zlepšování času v dalším kole – zvýšil svůj náskok o desetinu sekundy v prvním sektoru a dosáhl malého pokroku v dalších dvou.
„[Lambiase] mi řekl, že by bylo fajn dosáhnout 1m28s, takže jsem mu řekl: ‚Nemějte strach, poslu to‘. On mi řekl: ‚Ano, ale, nepoškodíš auto, že ano?‘ Odpověděl jsem: ‚To není to, co chci dělat‘.“
„Ale věděl jsem, že ještě je v několika místech trochu možností. A to jsem se snažil zlepšit, což mi docela dobře vyšlo.
„Od okamžiku, kdy se auto dostalo na trať, jízda byla velmi příjemná, velmi předvídatelná, což považuji za nejdůležitější. Během celé kvalifikace byla jízda čím dál lepší.
„Po tréninkové sessi P3 jsem si říkal ‚[McLaren] je docela blízko‘, ale naštěstí jsme udělali malé úpravy, které podle mě pomohly autu lépe se řídit.
„V prvním sektoru, když se ve voze cítíte velmi jistě, můžete ho trochu tlačit více a to se přesně stalo během kvalifikace.“