Závěr
Výrazná barva a sada nálepek nezměnily 718 Cayman, ale Stylová Edice nám připomíná, jak skvěle se tento sportovní vůz stále ovládá. Pokud máte možnost, stojí za to vybrat verzi se šestiválcovým motorem a počkat na nadcházející elektrický středový model od Porsche, který bude muset dostát stejné jízdní radosti.
718 Cayman od Porsche brzy nahradí sportovní vůz s elektrickým pohonem. Ale abychom vzbudili zájem o verzi s benzinovým motorem tohoto dvousedadlového modelu nabízeného německým výrobcem ze Stuttgartu, Porsche uvedlo tuto Stylovou Edici. Je k dispozici v různých barvách, jak v coupé s uzavřenou střechou Cayman, tak v kabrioletu 718 Boxster, ale zde se zaměříme na coupé.
Nejvíce viditelnou změnou ve našem testu je barva Ruby Star Neo, která odkazuje na kultovní barvu Ruby Star, která získala slávu na modelu 911 Carrera RS z generace 964. Je vám tato barva sympatická nebo ne, není pochyb, že upoutá pozornost.
Zde jsou vizuální efekty umocněny bílou sadou akcentů, která zahrnuje dvojitou čáru na kapotě, bílé pruhy na dveřích s nápisem „Porsche“ a bílé označení 718 Cayman. Vše je doplněno bílými 20palcovými disky 718 Spyder.
Další recenze
Skupinové testy
Podrobné recenze
Dlouhodobé testy
Silniční testy
Pokud preferujete více střízlivý vzhled, je Stylová Edice také k dispozici v jedné z mnoha dalších barev nabízených Porsche. Můžete ji objednat se černými pruhy a stříbrnými nebo černými disky bez dodatečných nákladů.
Interiér je trochu střízlivější, s černou kůží na sedadlech a kontrastními bílými prošitími. Navzdory stáří Caymana – tento čtvrtý model 982 se objevil v roce 2016 – stále působí solitérně. Mnoho tlačítek a zastaralý systém zábavy odráží jeho stáří, i když jen druhý z těchto dvou prvků je pro nás nevýhodou. Je to úzký dvousedadlový vůz, ale překvapivě prostorný. Hluboký zavazadlový prostor vpředu má objem 150 litrů a otevřený prostor za sedadly přidává 184 litrů relativně užitečného zavazadlového prostoru, s ohledem na to, že se jedná o středový model.
Mechanicky se Stylová Edice zakládá na základní verzi 718 Caymana, což nám dává příležitost znovu prozkoumat benzinovou verzi coupé před jejím dříve zmíněným nahrazením elektrickou verzí v roce 2025.
Vložte klíč (stále ho má, i když ve tvaru loga Porsche), a dvoulitrový přeplňovaný čtyřválcový motor se probudí s poměrně nepříjemným burácivým tónem. Automatická převodovka je fantastická; Cayman startuje plynule, bez trhání nebo prokluzu spojky, který je charakteristický pro mnoho dvouspojkových systémů jiných výrobců. Také plynule provádí změny rychlostí a rychle reaguje na manuální řízení pomocí pádel za volantem i řadicí páky v sekvenčním režimu.
A co ten motor? Je skutečně účinný a motor o výkonu 296 koní dokáže 718 zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 4,9 sekundy v případě PDK převodovky (nebo 4,7 sekundy s volitelným Sport Chrono balíčkem) a dosáhnout maximální rychlosti 171 mph. Bohužel, i když převodovka funguje skvěle, její převody jsou velmi dlouhé. Ve druhém stupni převodovky můžete snadno překročit povolenou rychlost na dálnici, pokud si to přejete. Pokud nemáte nohu na plynu, může se občas zdát trochu pomalý. Příliš dlouhé převody jsou častou stížností na většinu modelů Cayman a Boxster, ale nejvíce to platí pro slabší variantu tohoto motoru. Zvuk motoru se při vyšších otáčkách trochu zlepšuje, ale spíše připomíná práci než škubání v páteři.
Jako vždy je nejimpresivnější podvozek. Zavěšení, i když je tvrdé při nízké rychlosti, skutečně nabídlo své křídla zvyšováním tempa. Chování je fantastické a dokonce ani nerovnosti na zatáčkách neodradí 718, i když narazíme na externí opotřebení pneumatik. Balancování v rámci středového uspořádání je opravdovým potěšením, umožňujícím přizpůsobit chování vozu podle toho, jak si vyberete zatáčky překonávat.
Vůz dokáže být zábavný během dynamické jízdy, ale zároveň předvídatelný a spolehlivý. Je snadno ovladatelný, protože je tak efektivní, ale také poskytuje pocit bezpečí, že byste museli udělat něco velmi neuváženého, abyste se dostali do potíží. Pokud budeme vybíraví, na venkovských silnicích je o něco méně plynulý než Alpine A110, ale jeho sofistikovanost je stále zjevná.
Jedinou malou nevýhodou jsou tlusté zadní pneumatiky, které vytvářejí velký hluk z vozovky, ztlumují veškerou hudbu, kterou si můžete vybrat pro poslech, a dělají dlouhé jízdy po dálnicích trochu únavnými.
Cena stylové edice 718 Cayman začíná na £57,824, ale nezahrnuje volitelnou PDK převodovku (£2,199), kterou náš vůz měl. To znamená, že výchozí cena Stylové Edice je o £4,200 vyšší než standardní 718, na kterém je založena, ale když přidáme náklady na disky (disky 718 Spyder nelze objednat s běžným Caymanem vůbec, ale ostatní 20palcové modely začínají na £1,907), barvu (£1,824) a další označení, je rozdíl ve ceně mnohem menší, než se může na první pohled zdát. Pokud upřednostňujete verzi s otevřenou střechou, Stylová Edice 718 Boxster stojí o £2000 více než Coupé.