[ad_1]
1. Escort RS1600 byl první britský Ford s označením RS, uvedený v roce 1970. Byl to přímý nástupce modelu Escort Twin-Cam, který se s ním v showroomech prodával více než rok, ačkoli Twin-Cam nebyl sestavován v továrně AVO, ale v Halewoodu na Merseyside.
2. Capri RS2600 vyrobený v Německu byl nejúspěšnějším značkou Ford RS po několik let. Tento model byl zcela vyvinut za spolupráce Ford-Germany a nikdy oficiálně do Velké Británie neimportován. Někteří privilegovaní manažeři Fordu jezdili RS2600s po určitou dobu, všechny tyto vozy měly volant na levé straně.
3. Capri RS3100 byl vyroben v Halewoodu na Merseyside v letech 1973/1974, posledním Mk1 Capriem vyrobeným tam. Továrna měla být převedena na výrobu hatchbacků Capri Mk2. Podle pravidel FIA muselo být k homologaci RS3100 vyrobeno nejméně 1000 vozů. Ford přísahal, že to bylo splněno, ale zdá se, že skutečně bylo postaveno jen 248 aut.
4. Každý beaky- nosatý RS2000 byl postaven v Saarlouis v Německu mezi lety 1975 a 1980. Byl to obrovský marketingový a finanční úspěch, s více než 25 000 vyrobenými vozy. Mnoho z nich se stále zachovalo.
5. Omezená produkce modelu Escort RS1600i byla prvním předváděcím modelem Ford RS se předním náhonem a byl původně vyrobený Fordem-Germany. Byl uveden v roce 1981 a zpočátku byl vyráběn pouze s řízením z levé strany, ale dodávka vozů s řízením z pravé strany začala ve Velké Británii v zimě 1982/1983. Důležité je poznamenat, že se jednalo o prvního sériově vyráběného vozu s vstřikováním paliva poháněného motorem CVH, XR3i byl představen až koncem roku 1982.
6. Mezi lety 1984 a 1986 bylo postaveno přesně 200 vozů RS200. Původně byly všechny bílé, ale několik z nich, jako tento červený exemplář, bylo přepárováno před dodáním. Prvních šest aut byly prototypy postavené v motoristickém centru Boreham. Zbytek série (194 aut) byl montován v továrně v Shenstone nedaleko Lichfieldu, která bývala továrnou na vozy Reliant. Příběh, že by RS200 byl postaven Reliantem, je naprostý nesmysl, i když tato společnost skutečně poskytla některé forelníkořové formy. Nicméně tehdy byly nakresleny jedno- až dvě skandální kresby tříkolových RS200!
7. Závodně připravené vozy Sierra RS500 Cosworth byly tak výkonné, s důvěryhodnými dvoulitrovými motory o výkonu 550 koní, že sportovní autority nakonec přepsaly pravidla a zakázaly jejich účast v motorsportu! Do konce výroby tohoto motoru v roce 1997 bylo vyrobeno přibližně 40 000 vozů všech typů.
8. Když Escort RS Cosworth od Francise Delecoura vyhrál Monte Carlo v roce 1994, bylo to poprvé po sedmatřiceti letech, kdy Ford vyhrál tuto klasickou soutěž.
9. Od 80. let se Ford nejprve pokusil nahradit značku RS sérií ‚XR‘ a později značkou ‚ST‘, ale označení ‚RS‘ odmítlo umřít. Nejdříve tu byl původní Focus RS, následovaný Mk2 Focus RS. Mějte jistotu, že nové Fordy označené jako RS se mohou objevit během průběhu 2010.
10. Renault se pokusil zapojit do tohoto aktu s verzí ‚RS200‘ předokolky, a za to byl široce kritizován. Asi to nikdy nemělo obstát, protože RS – Rallye Sport, jak každý ví, je pevně spjato se značkou Ford.
[ad_2]
Původní článek