Kult sleeper aut je dobře známý – jsou to auta, která se zdají být nenápadná, ale ukrývají v sobě skrytou sílu. Zde je 10 nejlepších sleeper aut…
Znáte ten druh aut: Volvo 850 T5 kombi, Mitsubishi Galant VR-4, VW Passat W8, Lancia Thema 8.32 (to je takový obyčejný sedan se Ferrari V8 motorem)… ale o tomhle nemluvíme tady. Ne, mluvíme o autech, která obvykle přehlížíme, protože jsou docela obyčejná a málo vzrušující, ale mají skrytý potenciál pro tuning na neuvěřitelně vysoké úrovni. Nemluvíme o sleeper autech vyrobených ve fabrice, ale o sleeperech, které si můžete přizpůsobit sami!
Vidíte, motory jsou ve skupinách. Často se dá najít slabší verze v modelu nižší třídy, kterou můžete velmi snadno upravit tak, aby byla stejně silná jako sportovní verze nejlepšího modelu, nebo je jednoduše vyměnit bez větších problémů. Někdy výrobce prostě umístil plnohodnotný výkonný motor do nudného auta a nikdo si toho nevšiml. V každém případě existuje skrytá síla na místech, kde byste to nečekali.
Zde je pár překvapivých možností, které vás mohou proměnit z nikoho na hrdinu aniž by to někdo zaregistroval…
SEAT Exeo
Exeo je zvláštní auto. Není špatné, jen… nesmyslné. Je to jako by šéfové firmy jednou měli schůzku a někdo řekl: „Počkejte chvíli – nemáme žádné nové auto v kategorii sedan-hatchback. Co kdybychom vzali několik dílů ze skladu a vytvořili jedno?“ Takže to není skutečně unikátní design, spíše Frankensteinovo monstrum; ve skutečnosti je uvnitř hodně Audi A4. Ale zajímavé je, že Exo bylo možné dostat s kultovním motorem Volkswagenu 1.8 20vT – přesně tím samým, který má Audi S3 s výkonem 210 koní, nebo TT s výkonem 225 koní. Okej, Exeo 20vT nabízelo pouze 148 koní, ale je to stejný základní motor.
Jak ho rozvinout na plnou specifikaci 225 koní? No, blok je stejný, ale u modelu s 225 koni jsou jiná písty, kliková hřídel, MAF snímač, vstřikovače, katalyzátory, řídicí jednotka, mezichladič a také větší turbodmychadlo – takže si můžete prostě najít motor BAM z Audi TT a přímo ho namontovat (pravděpodobně snadnější), i když i jednoduchý repas motoru Exeo by ho umožnil překonat 180 koní bez problémů. A když je v tomto netypickém SEATu tolik Audi, jak obtížné by to mohlo být postavit si Exeo Quattro…?
TOP TŘI ÚPRAVY: Repas, K04 turbodmychadlo, vylepšený palivový systém
Nissan Almera
Existují ikonické hot hatche, existují také okrajové hot hatche, a potom je tu Nissan Almera GTI. Je to jedno z těch aut, která, i když jsou docela dobrá, přecházejí téměř nezaregistrovaná. Těch pět lidí jsou obrovští fanoušci, kteří hodiny mluví o tom, jak „je to dobré auto, vážně, věřte mi“ a kteří utratili spoustu peněz pro vytvoření nejlepší verze pro sebe, ale nikdy to nebude auto, které se dostane na ty všudypřítomné seznamy Nejrychlejších Hot Hatchů Všech Dob.
To však poskytuje příležitost být trochu podfukářský. Ano, Almera GTI má motor SR20. A kde jinde můžete najít SR20? Ano, v modelech 180SX, 200SX, Sunny GTI-R – ve verzi SR20DET, to je motor s turbodmychadlem, který miluje být laděn na šílené úrovně.
„T“ v názvu je důležité. Znamená „turbo“. Motor Almera GTI je SR20DE – bez „T“ – pak mluvíme o 140 koních z továrny. Docela nevýrazné. Ale klíčová věc je to, co tento motor představuje: architektura SR20 je charakteristická pro Almeru, takže můžete najít motor s turbem a jen ho namontovat – nemusíte se zabývat zvyšováním výkonu svého motoru, prostě najděte správný model DET. Nevídané koně jsou na dosah ruky. (Možná by ale bylo vhodné vylepšit brzdy a přidat diferenciál!)
TOP TŘI ÚPRAVY: Motor SR20DET, diferenciál, co nejvíce turbodmychadla
Ford Transit
Dobře, tohle není auto, prostě nám musíte věřit v této věci. Přestože je to univerzální dodávka, která je páteří Velké Británie…