1. ŽLUTÉ SVĚTLOMETY
Klasická evropská úprava, která byla až do roku 1993 ve skutečnosti povinná ve Francii. Legenda praví, že Pierre a jeho kumpáni je udělali povinnými v roce 1939 kvůli hrozbě německé invaze. Předpokládá se tedy, že všechny lstivé tankové divize s předvídavostí na barvení svých tanků mohly klidně projet Champs-Élysées, co?
Každopádně na trhu je spousta zatemňovacích fólií a sprejů, které udělají tu práci, ale právní předpisy jsou docela nejasné. Po strávení doslova 17 minut výzkumu jsme zjistili, že mnoho lidí věří, že je to v souladu se zákonem o osvětlení vozidel z roku 1989 ve Velké Británii, který říká, že „světlomety musí být bílé nebo žluté“. Jiní se odvolávají na evropský zákon, který stanoví, že všechny světla musí být bílé, ale žlutá mlhová světla jsou povolena. Podle našeho vlastního zkušeností s tím pravděpodobně projedete. Takže si asi musíte položit jednu otázku: Cítíte se šťastní?
2. HYDRAULICKÉ ZÁVĚSY
Pokud jste si mysleli, že skákavé odpružení je novinka, pak se mýlíte, je to další úprava, která je ve světě již odjakživa! Nástavbová hydraulická zavěšení jsou široce považována za vynález amerického úpravce Rona Aguirreho koncem 50. let.
Pověst praví, že v Kalifornii tehdy platil zákon, podle kterého žádná část auta nesměla být nižší než ráfky kol, ale on si to nenechal líbit. Zjednodušeně řečeno, vyhledal některé díly ze zbytkového bombardéru B-52, připevnil je na své ’56 Corvette a postavil jedno z nejslavnějších upravených aut vůbec. Stačí Googlit ‚Ron Aguirre X-Sonic‘ pro správnou lekci z dějin. Šílené!
3. SLUNEČNÍ PRUHY
V minulosti se jen málokteré upravené vozy neobešly bez hlubokého slunečního pruhu inspirovaného automobilovými závody zdobeného různými logy nebo slogany, někteří dokonce šli tak daleko, že přidali klasickou konverzi na jediný stojatý stěrač.
Sice už to není tak populární jako dříve, ale na správném autě (a ideálně bez povinného označení ‚sorted‘) to je styl, který stále má své místo. Pravidlo je, že pokud se stěrače pohybují nad pruhem, je příliš hluboký na to, aby byl legální na britských silnicích, pokud se s ním nedotýkají – nemohou vás za to zastavit.
4. OCHRANNÉ ŽALîZKY
Pamětníci si dobře vzpomenou, jak si kdysi koupili dovoz Skyline, myslíc si ‚co je to za plastové krámy na mých oknech?‘ A všechny hned vhodili do koše. Ach, ta ostuda!
Ano, ochranné žaluzie nebo „monzunové stíny“ mám-li být přesný, se staly ultra šikovným stylovým doplňkem a navíc jsou asi nejjednodušší úpravou ke k nainstalování! Existuje spousta kitů specifických pro vozidla a všechny mají to výhodu, že vám pomohou zabránit zaneřádění vlasů při vysokých rychlostech.
5. MÁŠ DŘEVO?
Ať už je to trochu kormidlo Nardi, špetka dřeva na palubě nebo plnohodnotný retro styl po stranách vašeho auta, použití dřeva v autech je tak historické, jak to jen může být.
Nyní neříkáme, že by si každý měl jít koupit automobil Morris Minor z 60. let, nebo vyměnit karbon za něco připomínající falešné dřevěné palubní desky Roveru 75 vašeho tátě, ale stále existují důvody pro používání občasného kousku dřeva tady a tam – Japonci například nedostanou dost!
6. BLOKY SNÍŽENÍ
Je těžké uvěřit, víme, ale byl svět před coilovers a ten svět byl většinou ovládán pokorným (a naprosto jednoduchým) listovým pružením. Návrh těchto krás více méně sahá až do středověkých vozů a dodnes jsou hojně využívány na mnoha užitkových vozidlech a dokonce i několika nových vozech v Americe. V pojmech úprav ve Velké Británii je pravděpodobné, že je najdete na zádech takových retro klasik jako VW Caddys, starých Escortů, Land Roverů a dokonce i na několika moderních dodávkách.
Jak jsou snižovány? Docela jednoduše, stačí připevnit kovový „snížený blok“ mezi…