• Hlavní Strana
  • Detailing
  • Auto Novinky
  • Motorismus
  • Tuning
  • Top 10
  • Hlavní Strana
  • Detailing
  • Auto Novinky
  • Motorismus
  • Tuning
  • Top 10

Výrobci automobilů varují před dovozními celami na elektrická vozidla po brexitu, což způsobí zvýšení cen ve Velké Británii

Jan Novak podle Jan Novak
na adrese Auto Novinky
0
23
AKCIE
207
VIEWS
Sdílet na FacebookuSdílet na TwitterzeSdílet na Pinterest

„Evropské sdružení automobilových výrobců se obrátilo na Evropskou komisi s „naléhavou žádostí“, aby zabránilo zavedení nových daní, které zvýší ceny elektrických vozidel, která jsou vyvážena a dovážena mezi Velkou Británií a EU.“

Pokud Evropský parlament nevyhoví tomuto požadavku, ACEA varuje, že od ledna příštího roku bude na vývoz elektrických vozidel do Velké Británie, největšího obchodního partnera, uvalena clová sazba ve výši 10 %. ACEA odhaduje, že to může jeho členy stát 4,3 miliardy eur za tři roky a může potenciálně snížit výrobu elektrických vozidel na evropském kontinentu o téměř půl milionu kusů.

Cely budou uplatněny v souladu s pravidly původu, která byla vyjednána v rámci brexitové dohody a stanoví, že veškeré části baterie a některé suroviny pro baterie musí být získávány lokálně v EU nebo ve Velké Británii. Podle ACEA je toto dosažení v současné době „téměř nemožné“.

ACEA infografikaACEA infografika

„Zvyšování cen elektrických vozidel z Evropy v době, kdy musíme bojovat o podíl na trhu v tvrdé mezinárodní konkurenci, není správným krokem – jak z obchodního, tak z ekologického hlediska,“ komentoval Luca de Meo, prezident ACEA a generální ředitel skupiny Renault. „Téměř bychom předali část trhu globálním výrobcům.“

ACEA a šéf Renaultu argumentují, že Evropa by měla podporovat odvětví při přechodu na klimatickou neutralitu, nikoli jej omezovat. ACEA žádá tříleté prodloužení období pro zavedení nových předpisů a de Meo vyzývá Evropskou komisi, aby „udělala správnou věc,“ neboť odvětví potřebuje více času na vybudování potřebného rozsahu pro splnění původních pravidel.

Britská vláda a automobiloví výrobci ve Velké Británii se oba vyjádřili optimisticky ohledně možnosti dosáhnout nové dohody před lednovým termínem v roce 2024, ale zprávy přicházející z kanálu naznačují, že politická dohoda v této věci není jednohlasně přijímána. Thierry Breton, komisař pro vnitřní trh EU, nedávno řekl deníku The Guardian, že „jestliže něco bylo vyjednáno, nemělo by být měněno,“ zatímco zdroje ACEA přiznávají, že brexitové dohody jsou v Evropské komisi „politicky velmi citlivé“.

Klikněte zde pro zobrazení našeho seznamu nejlépe prodávaných automobilů ve Velké Británii…

Štítky: carcausingmakerspostBrexitpricerisestariffswarn
Jan Novak

Jan Novak

Osobně vlastník BMW e46 M62B44 V8. Fanoušek atmosférických motorů, pravý petrolhead od narození. Máma mi vždycky říkala, že v budoucnu budu jezdcem F1 a stále věřím, že její sny se stanou skutečností!

Následující příspěvek
2024 Porsche Cayenne S E-Hybrid za cenu 100 750 dolarů, jako plug-in model pro střední segment

2024 Porsche Cayenne S E-Hybrid za cenu 100 750 dolarů, jako plug-in model pro střední segment

Zanechat odpověď Zrušit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

INZERCE

Podobné články

Je elektrický nový G90 M5?

Je elektrický nový G90 M5?

6 Říjen, 2023