Možná máte sílu, ale vyvážený podvozek a touha po ovladatelnosti jsou klíčové pro skutečný výkon. Zde je seznam našich nejlepších 10 aut pro řízení.
Toyota GR Yaris
Co by to byl za seznam nejlepších 10 aut bez několika homologovaných vozidel? Tým designérů a inženýrů z Tommi Mäkinen Racing, kteří mají zkušenosti z mistrovství světa ve rallye (World Rally Championship), se zaměřil na zdokonalení aerodynamiky, rozložení hmotnosti a váhy nového vozu – tří klíčových vlastností pro dosažení nejlepšího výkonu a ovladatelnosti. Osoby, které si vybraly balíček Circuit Pack, dostaly dva omezené diferenciály Torsen, které umožňují rozdělení výkonu mezi všemi čtyřmi koly. Tento vůz má více společného s vozem z mistrovství světa ve rallye než se na první pohled zdá, a Toyota tvrdí, že má všechny vlastnosti, které majitelé potřebují k úspěšné soutěži v místních rallye… zajímavé.
Porsche 991 911 GT3 RS
Toto je další vůz, který určitě patří do kategorie dražších. Upřímně řečeno, většina Porsche vozů označených symbolem „GT“ by se mohla dostat na tuto seznam, ale zde jsme vybrali model 991 GT3 RS. Vytěžit výkon 520 koní z 4,0litrového atmosférického šestiválce bez přeplňování je skutečný výkon, ale tento vůz generuje také kolem 144 kg přítlaku při rychlosti 120 mph díky rozšířeným blatníkům, difuzorům, obrovským zadním křídlem a dalším vlastnostem. Věci jako kulové klouby používané ve světě závodních vozů na všech zavěšeních podvozku pomáhají přidat modelu 911 další možnosti v oblasti ovladatelnosti. Pokud to nestačí, tovární tým Manthey Racing může zvýšit výkon a zdokonalit podvozek. Jejich testovací vůz dosáhl úžasného času 6:54 minut na Nürburgringu!
Honda Integra Type R
Mnozí považují tento vůz za nejlepší předokolku všech dob. Model Typ R DC2 byl závodním vozem vyrobeným v sérii v továrně. Dosáhnout hodnoty 100 koní na litr pro atmosférický 1,8litrový motor je jedna věc, ale mít omezení otáček na 9000 ot./min a tuhou konstrukci podvozku pro podporu výkonu dělal z tohoto vozu mnohem rychlejšího ve skutečném světě, než by naznačovaly papírové údaje. Použití úsporných technik, jako je použití tenčího skla a svařování přípojení závěsů a rámu, umožňovalo, aby tento vůz vážil jen 1160 kg, což znamená, že není příliš mnoho neodpružené hmoty, kterou by bylo třeba přenést, což zlepšovalo jeho ovladatelnost. A byl vybaven továrním LSD diferenciálem, což znamená, že první zatáčky byly tak ostré, jak si člověk mohl přát, zejména ve spojení s dobrými pneumatikami jako jsou Toyo Proxes TR1.
Radical RXC
Toto je vůz, o kterém jsme nebyli jisti, zda ho stojí zařadit. Technicky vzato je Radical RXC zcela legální na silnici, lze s ním volně jezdit po veřejných silnicích, nakupovat, dělat cokoli. Jediným problémem je, že byste si jistě nepřáli jezdit po městě v něčem, co připomíná vozidlo LMP z Le Mans. Radical RXC je závodní vůz s registračními značkami, který generuje až 900 kg přítlaku. 3,5litrový V6 Ecoboost motor od Fordu je k dispozici ve verzi s 400 koni, vážící 1125 kg, nebo ho lze upgradovat na 650 koní za dalších 5 kg. Poměr výkonu a hmotnosti? 575 koní na tunu pro verzi se 650 koni, 356 koní na tunu pro verzi s 400 koni. Ale posedlost motorsportem je to, co tento vůz zařadilo na tento seznam. Ano, nechtěli byste s ním jezdit na silnici, ale dejte mu trať a RXC zatančí ve rytmu závodů.
Mitsubishi Evo VI TME
Je to seznam nejlepších aut pro řízení a neobsahuje žádné auto Evo? To se mi nezdá správné. Stejně jako v případě Porsche, mohli bychom vybrat mnoho různých modelů Evos do tohoto seznamu, ale TME je pravděpodobně nejen nejoblíbenější, ale také jedním z nejlepších výkonnostních vozů ve speciální edici Evo. Díky technologickým inovacím, jako je Active Yaw Control, pokročilý pohon všech kol a použití lehkých materiálů pro dosažení nízké hmotnosti dokázal Evo ostře zatáčet. Místo tuhého nastavení odpružení měl Evo TME mnoho zdvihu kol při zatáčení, což pomáhalo přitlačit pneumatiky k silnici…